تاثیر محتوا بر سئو

در این مقاله از  طراحی سایت قم  میخواهیم درباره تاثیر محتوا بر سئو سایت صحبت کنیم. سایت  نیز مانند کتاب اگر محتوای خوب و جذابی نداشته باشند خواننده را کسل میکند و بی تردید نمیتواند طرفداران زیادی را جذب کند. یا اگر محتوا و مطالب اشتباه و کپی داشته باشد کسی به سراغ آن نمیرود. یکی از مهمترین عوامل در سئو سایت و بهینه سازی سایت، محتوای سایت است .

تاثیر محتوا بر سئو

منظور از محتوای سایت چیست؟
منظور از محتوای سایت  تمامی متن ها، تصاویر و ویدئوهایی است که در سایت قرار میگیرد . شما با تولید محتوا و قراردادن ان روی سایت فرایند معرفی سایت خود به موتورهای جست و جو را آغاز  میکنید و با این کار میتوانید باعث افزایش یا کاهش باعث افزایش یا کاهش ترافیک سایت خود شوید.

طبق جمله معروف بیل گیتس که میگوید محتوا پادشاه است در هر سایت یک پادشاه وجود دارد که این پادشاه محتوا است. و وجود یک محتوا کامل و خوب باعث موفقیت و افزایش رنک و بازدید یک سایت میشود.

برخی از الگوریتم های گوگل مانند پاندا، پنگوئن، مرغ مگس خوار، علاوه بر سرعت بخشیدن به سرعت سرچ و ارائه نتایج بهتر به کاربر کپی بودن محتوا را چک میکنند و از تقلب سایتها در تهیه محتوا جلوگیری میکنند و سایتهایی که محتوای کپی دارند را نیز جریمه میکنند. پس برای تولید محتوای سایت خود به فکر کپی کردن محتوا از سایر سایتها نباشید چون نتیجه معکوس خواهید گرفت.

تاثیر محتوای کپی بر سئو

مهم ترین ویژگیهای محتوا:

  • محتوای بدون ابهام و با کیفیت :محتوایی که برای سایت آماده میکنید باید به روز ، مفید و مرتبط با کلماتی باشد که کاربر سرچ میکند و بدون غلط املایی و نکات دستوری و نگارشی در ان رعایت شود.
  • محتوا متناسب با نیاز کاربران:در انتخاب محتوای سایت به علاقه کاربران توجه کنید و بررسی کنید که کاربران در رابطه با ان موضوع چه مواردی را بیشتر سرچ میکنند. و درابهر آن موضوع اطلاعات مفید و کامل و جذابی را به کاربران بدهید. تا بتویانید کاربران را مدت زمان بیشتری در سایت نگه دارید و رتبه سایت را افزایش دهید . با استفاده از اطلاعاتی که گوگل درباره موضوعات مهمی که  توسط کاربران جست و جو شده میتوانید در انتخاب کلمات کلیدی و موضوع استفاده کنید واز ابزارهای دیگی مانند گوگل ادوردز و گوگل ترندز نیز می توانید برای شناخت بهتر کلمات کلیدی استفاده کنید.
  • استفاده از کلمات کلیدی در محتوا:به کار بردن کلمات کلیدی در محتوا باعث میشود که گوگل سایت را پیدا کند. پس در محتوایی که تهیه میکنید حتما از کلمات کلیدی که بیشترین سرچ را دارد در تیترها و متن محتوا استفاده کنید.

برای اشنایی بیشتر با انتخاب مناسب کلمات کلیدی میتوانید مقاله نحوه انتخاب کلیدواژه را مطالعه بفرمایید.

یادتان باشد استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در محتوا درست نیست بلکه باید متناسب با طول محتوا باشد. اگر محتوای شما کوتاه باشد و تعداد کلمات کلیدی زیادی داشته باشید این کار باعث جریمه شدن محتوا و کاهش رتبه گوگل میشود.

  • تعامل محتوا با مخاطبین سایت:هر چه محتوای سایت شما جذاب باشد مخاطبین بیشتری را جذب میکنید. میتوانید خلاصه ای از مطلب موردنظرتون را در شبکه های اجتماعی منتشر کنید و با این کار خواننده را خواندن ادامه مطلب ترغیب میکنید.
  • محتوا به روز و متناسب با نیاز کاربر:در تهیه محتوای خود به تازگی و به روز بودن محتوا توجه کنید با توجه به عصر اطلاعات یک سری از موضوعات با سپری شدن زمان منقضی میشوند پس باید محتوای به روز و مطابق نیاز کاربر در سایت خود قرار دهید.
  • طول محتوا:طول محتوا سایت نباید خیلی بلند یا خیلی کوتاه باشد. از قراردادن محتوای طولانی روی سایت بپرهیزید چون کاربر از خواندن مطالب طولانی خسته میشوند. البته محتوای خیلی کوتاه هم از نظر گوگل ارزشی ندارد. گوگل محتوایی را به کاربر نشان میدهد که بتواند اطلاعات مهم و کاربردی به کاربر بدهد.

طول محتوا

  • بکاربردن تصاویر در محتوا: استفاده از تصاویر در محتوا علاوه بر جذابیت ، در رساندن مفهوم محتوا کمک میکند. سعی کنید از تصاویر تکراری استفاده نکنید یا با تغییر سایز و استفاده از لوگو سایت روی عکس آن را از حالت کپی خارج کنید. و توجه داشته باشید که تصاویر با حجم بالا استفاده نکنید.
  • سازماندهی محتوا: برای داشتن یک محتوای خوب باید بتوانید آن را سازماندهی کنید برای این کار باید طول محتوای سایت بین ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ کلمه باشد.
  • به کار بردن تگ های هدر در محتوا:  داشتن تگ هدر در محتوا باعث میشود محتوا مرتب شود و همچنین گوگل هدرها را راحت تر شناسایی میکند از  هدهای H2 تا H6 در محتوای سایت استفاده کنید.

  • کپی کردن ممنوع: اکثر کسانی که سایت راه اندازی میکنند به جای تولید محتوای از محتوای سایر سایتها کپی میکنند و این کار نه تنها باعث بهبود رتبه سایت شما نمیشود بلکه باعث کاهش رتبه هم میشود. چون گوگا به راحتی بر اساس تارخ انتشار مطلب کپی بودن آنها را متجه میشود.
  • لینک ها :برای هر محتوایی که در سایت میگذارید لینک خارجی و داخلی اضافه کنید در هر مصلب حداقل دو یا سه لینک داخلی به مقالات مرتبط سایت بدهید این کار باعث میشود کاربر از یک مقاله به مقاله دیگر هدایت شود.
  • ترجمه مقالات:مقاله های خارجی مرتبط با موضوعات خود را پیدا کنید و ترجمه انها را با ذکر منبع در سایت قرار دهید.
  • عناوین جذاب: از عنوانهای یکتا و خاص استتفاده کنید وجود عنوانهای تکراری باعث میشود که گوگل کل محتوا را کپی تشخیص دهد.
  • استفاده از تگ h1 و h2:مهمترین تگ h1 است عنوان مقاله را در این تگ بگذارید و سایر تیتر ها و کلمات کلید را در تگ  h2 بگذارید.
  • به کاربردن کلمات کلیدی در پاراگراف اول و آخر: از کلمات کلیدی در مقدمه مقاله استفاده کنید تا خواننده متوجه شود که مطلب با خواسته او مرتبط است و در  آخر مقاله  نیز استفاده کنید .
  • زمان بندی :برای قرار دادن محتوا روی سایت خود برنامه ریزی کنید و هر هفته حداقل یک مطلب روی سایت خود بگذارید.

شرکت طراحی سایت قم امیداور است که ارائه این مقاله توانسته باشد به شما عزیزان در بالابردن سئو سایتتان کمک کرده باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *