تاثیر عکس و فیلم بر سئو سایت

طراحی سایت قم قصد دارد در این مقاله یکی دیگر از مواردی که بر سئو سایت تاثیر میگذارید را به شما معرفی کند.

احتمالا برای شما هم این سوال پیش آمده که آیا استفاده از فیلم و و تصاویر بر سئوی سایت اثر میگذارد یانه؟

با ما همرا باشید تا پاسخ سوال خود را بگیرید.

به کار بردن عکس یا فیلم در هر محتوایی باعث جذب کاربران میشود. و باعث میشود که کارب زمانی هر چند کوتاه  را در سایت شما بگذارند. برای شما هم حتما پیش امده که هنگامی که به صفحه ای میروید که عکس و متن در ان به کار رفته بیشتر لذت میبرید. به طور کلی یکی از مواردی که میتواند بر سئوی داخلی سایت اثر بگذارد به کار بردن فیلم و عکس در محتوای سایت است. به این نکته دقت کنید که فقط به کار بردن فیلم و عکس با هر موضوعی کافی نیست چون کاربران ارتباط فیلم و عکس با محتوا را تشخیص میدهند.

عکس ها وتصاویر که در سایت میگذارید باید کاملا با موضوع سایت مرتبط باشد. اگر دقت کرده باشید گوگل در نتایج سرچ از عکس ها استفاده میکند و یک تب جدا به نام  image مربوط به تصاویر مرتبط با آن موضوع اختصاص داده. و از لینک هر عکس میتوان به وبسایت مرتبط مراجعه کرد. ولی گوگل از محتوای تصاویر و فیلم ها اطلاعی ندارد و این وظیفه شماست که که انها را به گوگل معرفی کنید. تا بر سئوی شما تاثیر مثبت داشته باشد.

سئوی تصویر

بعد از انتخاب عکس مورد نظر و درج آن در صفحه مورد نظر حتما باید بهینه سازی بر روی آن انجام شود .

برای بهینه سازی تصاویر رعایت این نکات  الزامی است :

  • عکس به صورت متن نوشته:

محتوای صفحات سایت را به صورت عکس قرار ندهید این کار اشتباه است چون محتوایی که به صورت متن است تاثیر بهتری برای سئو سایت دارد. ولی با استفاده از محتوا به صوت تصویر از تاثیر آن کاسته میشود.

  • لینک تصویر از دیگر سایتها:

یک مورد از  کارهای اشتباه دیگری که در قراردادن تصاویر در سایت انجام میشود استفاده از از لینک تصاویر سایت سایتها در سایت خودتان است یعنی به جای آپلود تصاویر در هاست سایتتان ازادرس سایت دیگران استفاده میکنیم.  واگر مدیر سایت از  Hotlink Protection استفاده کرده باشد . تصاویر به صورت زیر نشان داده میشود.

  • نام تصویر:

پیش از اینکه عکس را در سایت اپلود کنید حتما نام آن را تغیر دهید . گذاشتن عکس ها در سایت با همان نام قبلی یا انگلیسی کار درستی نیست. نام عکس ها توسط متور جست و جوی گوگل قابل شناسایی است و اگر نام تصویر با کلمه سرچ شده کاربر همخوانی داشته باشد در تب image  نشان داده میشود. پس تصاویر را به نام کلمات مهم و کلیدی ذخیره کنید و از کاراکترهای the ،a ، and در نامگذازی تصاویر استفاده نکنید.

در مورد نحوه انتخاب کردن کلمات کلیدی و مهم می توانید مقاله نحوه انتخاب کلید واژه را مطالعه کنید.

  • تگ عنوان و تگ جایگزین:

ممکن است گاهیی تصاویر در سایت شما نشان داده نشود پس حتما تگ عنوان را برای مقدار دهی کنید . گوگل محتوایی که در تگ عنوان و  تگ جایگزین است را میخواند و بر اساس آن از محتوای تصویر مطلع میشود. و با توجه به رتبه در لیست نتایج نشان میدهد. برای تگ جایگزین بهتر است از کلمات کلیدی استفاده کنید.

  • توصیف تصویر (Caption):

توصیف تصاویر بیشتر از متن محتوا خوانده میشود قسمت متای توضیحات را برای تصاویر خود تکمیل کنید چون باعث میکشود کاربر زمان بیشتری در سایت باشد. و تاثیر مستقیم بر رتبه و ترافیک سایت میگذارد.

  • ابزار چک سئو تصویر:

با ابزارهای زیر سئوی تصاویر  رو چک کنید . انها را اصلاح کنید

-چک تمام مشخصات تصاویر با SEO chat

-چک متن جایگزین با Durham یا Content Forest

  • زمان بارگذاری یا لود تصویر:

قبل از اینکه تصاویر را در سایت خود بارگذاری کنید سایز و حجم آنها را کاهش دهید. از تصاویر با حجم و سایز بالا در سایت استفاده نکنید چون سرعت لود سایت را پایین می آورد و این باعث میشود کاربر از سایت خارج شود. با استفاده از ابزار save for web فتوشاپ میتوانید حجم تصاویر را بدون کاهش کیفیت آن کاهش دهید.

  • شناخت انواع تصویر:

جهت استفاده از عکس در مطالب سایت از پسوندهای مناسب استفاده کنید.

– : Jpg   این پسوند برای تصاویر معمولی در سایت استفاده میشود.

– Png  : این پسوند در لوگو، گرافیک و اسکرین شات استفاده میشود.

– Gif : برای استفاده از  انیمیشن در سایت از این فرمت استفاده میشود.

  • نقشه سایت:

برای معرفی تصاویر خود به گوگل از نقسه سایت مخصوص تصاویر استفاده کنید.

سئو ویدئو

در چند سال گذشته استفاده از ویدئو و فیلم در محتوای سایت ها زیاد شده. در کشور ایران هم با توجه به افزایش اینترنت استفاده از فیلم در سایت ها افزایش پیدا کرده. طبق آمار مشاهده فیلم در سایت ۲ دقیقه بیشتر کاربر را در سایت نگه میدارد و احتمال تبدیل بازدیدکننده به مشتری را بالا میبرد. و بسیاری از بازدیدکنندگان دیدن یک فیلم یک دقیقه ای را به خواندن چند صفحه مطلب ترجیح میدهند.در حال حاضر یوتیوب دومین موتور جست و جوی به دلیل استفاده از ویدئو است.

  • روش های بهینه سازی ویدئو:

    برای استفاده از ویدئو در وب سایت خود نکات زیر را رعایت کنید:

    • فیلم های که در سایت قرار میدهید باید کمتر از ۴ دقیقه و حداکثر حجم ۱۵ MB باشد. سعی کنید از ویدئو های بالای ۱۰ دقیقه در سایت استفاده نکنید. و نکته اصلی اینکه در انتخاب ویدئو ها دقت کنید که ویدئو با موضوع شما مرتبط باشد. چون در غیر این صورت کاربر ا ز تماشای ادامه ویدئو انصراف میدهد.
    • فیلم های خود را در سایت یوتیوب و آپارات آپلود کنید این کار علاوه بر کاهش هزینه هاستینگ باعث میشود تا در نتایج گوگل ظاهر شوید.
    • برای قرار دادن فیلم هایی که در آپارات آپلود کردید از کدهای ifram استفاده کنید. و در آپارات در انتخاب دسته بندی و برچسب گذاری دقت کنید.
    • برای نمایش فیلم در سایت خود از فلش پلیر استفاده نکنید بلکه  از  کدهای html 5   استفاده کنید. بهترین محل برای قرار دادن ویدئو بعد از پاراگراف اول و دوم است.
    • قبل از اینکه فیلمی در سایت بگذارید از تگ h2 برای عنوان ان استفاده کنید و بعد از ان توضیحی درباره ویدئو بگذارید.

    امیدواریم این مقاله  طراحی سایت قم توانسته باشد شما را در بالا بردن سئو سایت و بهینه سازی کردن تصاویر و ویدئو ها  کمک کرده باشد.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *