آدرس وب سایت چیست

آدرس وب سایت چیست

مردم از کلمات اختصاری زیادی در اینترنت استفاده می کنند.URL یکی از اصطلاحات پرکاربرد در اینترنت است که حتما اسم آن را شنیده اید.در این مقاله ، ما به شما خواهیم گفت که URL وب سایت چیست.

URL مخفف Uniform Resource Locator است.URL صفحه یا پرونده خاصی در اینترنت است.هر URL از چند قسمت تشکیل شده است ، و نحوه ساخت آن اثرات متنوعی در امنیت سایت و بهینه سازی موتور جستجو (SEO) شما خواهد گذاشت.

جهت ارتباط با بهترین شرکت طراحی سایت قم روی لینک کلیک کنید.

۱- پروتکل

پروتکل چیست

ساده ترین قسمت آدرس ، قسمت اول است.شما احتمالاً در ابتدای هر  URL : // و https: // را دیده اید.این عنصر ، “پروتکل” URL مهمتر از آنچه فکر می کنید است.این پروتکل برای ارسال و بازیابی اطلاعات ، به مرورگر شما می گوید ، چگونه با سرور وب سایت ارتباط برقرار کند.به طور سنتی ، اکثر سایتها از پروتکل انتقال Hypertext (HTTP) استفاده کرده اند ، و شما هنوز هم این نسخه را در سراسر وب مشاهده خواهید کرد.اما پروتکهای دیگری نیز وجود دارند که میتوانید از آنها استفاده کنید.مانند RDP و FTP

۲- نام دامنه ( domain name )

نام دامنه ، قابل شناسایی ترین عنصر یک آدرس وب است.نام دامنه یک شناسه برای یک سایت خاص است ، که اگر هیچ چیز دیگری به انتهای آن اضافه نشود ، شما را مستقیماً به صفحه اصلی سایت هدایت می کند.البته یک نام دامنه در واقع از دو بخش کوچکتر تشکیل شده است.اولی نام وب سایت مورد نظر و دیگری دامنه سطح بالا (TLD) است.

نام دامنه ( domain name )

۳- مسیر

اگر فقط می خواستید از صفحه اول وب سایت دیدن کنید ،برای داشتن تاثیر سئو سایت در اصفهان و شهرهای دیگر، تمام آنچه شما نیاز دارید پروتکل و نام دامنه است.

اما هر صفحه یا پرونده جداگانه در یک وب سایت نیز URL خاص خود را دارد.قسمت بعد از TLD به عنوان “مسیر” شناخته می شود.این امر به این دلیل است که مرورگر را به صفحه خاصی در وب سایت هدایت می کند.

باز کردن یک فایل محلی در رایانه شما به سادگی با دوبار کلیک بر روی آن انجام میشود ، اما برای باز کردن پرونده ها در رایانه ها از راه دور ، مانند سرورهای وب ، باید از URL ها استفاده کنیم تا مرورگر وب ما بداند که باید کجا جستجو کند.

همه ما از URL ها برای بازدید از صفحات وب و منابع دیگر در وب استفاده می کنیم.URL آدرسی است که کاربران نه تنها برای باز کردن وب سایتها ، بلکه برای بارگیری تصاویر ، فیلم ها ، برنامه های نرم افزاری و انواع دیگر فایلهایی که در سرور میزبانی می شوند ، از آن استفاده می کنند.

جهت کسب اطلاعاعت بیشتر در این زمینه با شرکت طراحی سایت قم ارتباط برقرار کنید.

 

6 پاسخ
  1. محمدمهدی
    محمدمهدی گفته:

    سلام و عرض ادب
    برای نوشتن آدرس سایت برای سایتمون باید کد مخصوصی نوشت و یا باید مراحلی رو بگذرونیم. لطفا راهنمایی کنید.
    خیلی ممنون.

    پاسخ
    • مدیرسایت
      مدیرسایت گفته:

      برای ثبت دامنه برای وبسایت ، باید به سایت های ثبت دامنه مراجعه نمایید . بعد از ثبت دامنه و طراحی وبسایت ، آدرس وبسایت شما با آدرس انتخابی قابل مشاهده در اینترنت میباشد.

      پاسخ
  2. محمدمهدی
    محمدمهدی گفته:

    سلام من مثلا می خواهم برای وب سایت خود یک ادرس وب سایت درست کنم.برای انجام اینکار باید کد بنویسم یا در گوگل مراحلی رو بگذرونم

    پاسخ
    • مدیرسایت
      مدیرسایت گفته:

      به سایت های ثبت دامنه مراجعه نمایید . یک آدرس دامنه خریداری و هزینه پرداخت نمایید .

      پاسخ
  3. محمدمهدی
    محمدمهدی گفته:

    سلام .فرض کنید ما یک وب سایت راه اندازی کرده ایم.میخواهیم برای اون یک ادرس سایت انتخاب کنیم.برای ثبت ادرس سایت باید کد بنویسیم یا در گوگل مراحلی رو بگذرونیم؟

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *